RU

Romantis received the Landing Rights to use the capacity of the RSCC Express-AM8 satellite in Brazil

The RSCC and the Romantis group of companies continue to actively promote the capacity of the Russian Express-AM-series satellites to implement satellite communications and digital broadcasting projects in Latin America.

As a result of the work with the National Agency of Telecommunications of Brazil (Anatel), Romantis Brazil has successfully completed the formalities to obtain the landing rights to use the capacity of the Express-AM8 satellite in the orbital position of 14 degrees west in Brazil. This paves the way for further advancing business in this largest country of Latin America having a huge economic potential.

In August 2018, at SET EXPO 2018 in São Paulo, the RSCC and the Romantis group of companies will present solutions based on the capacity of the Express-AM8 and Express-AM44 spacecraft to support HD and UHD broadband services, as well as broadband access and backbone Ku- and C-band communication channels in Brazil and other countries of South America and the Caribbean.

Ksenia Drozdova, RSCC Deputy Director-General for Business Development, noticed that, "The RSCC already conducts business in Latin America - the Express-AM8 capacity is available to customers in Surinam and Venezuela. In the summer of this year, we successfully arranged television reporting from the FIFA World Cup to Chile, Colombia and other Latin American countries. Now we are entering a new stage of business development in the Latin American market and stand ready to start commercial activities in Brazil."

"We are pleased to announce that the long process of obtaining permission for the use of the Express-AM8 satellite in Brazil from the national regulator has been successfully completed. At the current new stage of business development, the company has a full set of tools at its disposal to promote the Russian satellite segment in a highly competitive satellite communications market," says William Hemmings, director of Romantis Brazil.

Lutz Rossburg, Managing Director of Romantis GmbH, also notes: "Now our group of companies has a participant with an official permission to use the Express-AM8 satellite in Brazil. We are sure that, based on the RSCC satellite capacity, Romantis Brazil will continue to push forward our business in the Latin American market.”

Romantis obteve o direito de uso do satélite “Express-AM8” da empresa estatal Russian Satellite Communications Company no Brasil

A Russian Satellite Communications Company (RSCC), junto com o grupo de empresas Romantis, continua a promover de forma ativa os recursos dos satélites russos da série “Express-AM” com o objetivo de implementar projetos na área de comunicação por satélite e transmissão digital nos países da América Latina.

Como resultado do trabalho realizado com a Agência Nacional de Telecomunicações do Brasil (Anatel), a companhia Romantis Brazil concluiu com êxito o processo de obtenção de direitos de uso em território brasileiro do satélite “Express-AM8” na posição orbital de 14 graus oeste (Landing Rights), o qual cria uma base para o desenvolvimento do negócio neste que é o maior país da América Latina, com um enorme potencial econômico.

Em agosto de 2018 a empresa RSCC e a companhia Romantis apresentarão na exposição SET EXPO 2018, em São Paulo, soluções em base dos recursos das espaçonaves “Express-AM8” e “Express-AM44” para prestação de serviços de transmissão nos formatos de HD e Ultra HD, serviços de acesso de banda larga e organização de canais magistrais de comunicação no território brasileiro, assim como em outros países da América do Sul e do Caribe nas bandas Ku e C.

Ksénia Drosdova, vice-diretora geral responsável pelo desenvolvimento dos negócios da empresa RSCC, comenta: “A empresa RSCC já trabalha na América Latina: o recurso Express AM8 é fornecido aos clientes no Suriname e na Venezuela. No verão deste ano organizamos com grande êxito a transmissão dos jogos da Copa Mundial de Futebol para o Chile, Colômbia e outros países da América Latina. Agora estamos iniciando uma nova etapa no desenvolvimento do negócio no mercado latino-americano e estamos prontos para iniciar as atividades comerciais no Brasil”.

“É com muito prazer que comunicamos que o longo processo de autorização para utilização do satélite Express-AM8 no território brasileiro com o regulador nacional foi concluído com êxito. Começando uma nova etapa de desenvolvimento de negócios, a empresa ganha o conjunto completo de ferramentas necessárias para promover o segmento russo de satélites no mercado altamente competitivo de comunicações satelitais”, assinala William Hemming, diretor da Romantis Brasil.

O diretor executivo da Romantis GmbH, Lutz Rossburg, salienta: “Agora nosso grupo de empresas tem mais um participante com autorização oficial para usar o satélite “Express-AM8” no Brasil. Temos toda a certeza de que a empresa Romantis Brazil, com base no recurso de satélite da companhia RSCC continuará a desenvolver nossos negócios no mercado latino-americano”.